Om os

I Hjerteforeningen Aarhus bakker vi op om Hjerteforeningens landsdækkende kampagner med en række lokale aktiviteter.

Har du gode idéer til lokale arrangementer eller idéer til initiativer for borgere med hjerteproblemer eller for pårørende, så hører vi også gerne fra dig – og har du lyst til at være frivillig i Hjerteforeningen, så kontakt gerne én fra bestyrelsen for Hjerteforeningen Aarhus.

hjertestiFrivillige i lokalafdelingen hjælper med til at få en række aktiviteter igang. Det kan være med blodtryksmåling, uddannelse til vejleder til hjælp ved hjertestop og noget mere. Der er altid brug for en hjælpende hånd. For opgaver med fagligt indhold henviser vi til uddannede fagpersoner. Mange af os frivillige er selv “tidligere” hjertepatienter, der er glad for at kunne give andre et løft frem i et fortsat godt liv.

Lokalafdelingen står blandt andet bag oprettelsen af byens tre hjertestier:

egaa350Egå Engsø (5,2 km), som starter ved Viengevej 7, 8240 Risskov. Ved parkeringspladsen forefindes foldere over hjertestien.

brabrand350

Brabrandstien (20 km i sin fulde længde), som starter ved Folkestedet, Carl Blochs Gade 28, 8000 Aarhus C (tidl. Bymuseet).

Se og udskriv folder.

aarslev350Årslev Engsti (8,5 km), som starter ved P-pladsen ved Søskovvej/Byledet, 8220 Brabrand, ved østsiden af Årslev Engsø.
Se og udskriv folder.

Her til højre i Kalenderen kan du se en række aktuelle hjertetilbud. Brug dem!